tisdag 31 maj 2011

Tisdag 31/5

God kväll!

Idag var det besök i Karlstad klockan 11.00. För första gången missade de tiden, vilket de beklagade för oss i väntrummet. Men väntetiden var bara 10 minuter över tiden.

Termometern på hemvägen visade på 25-26 grader, men det var först när man öppnade bildörren som man upplevde värmen. Den tropiska värmen slog emot en, vilken härlig upplevelse.

Efter lunchen blev det att lägga sig i rabatten. Svetten rann, men det är gudagott, jämfört med de kyliga dagar som varit.

Åkte en sväng till Filipstad för tankning av bensin och pengar. Träffade Larsson, Boforsälskare, utanför Louise, där han satt tillsammans med ett par. Han var mycket nöjd med att Färjestad hade startat samarbete med Örebro. Han trodde att det skulle störa Bofors mindre på det viset.
När jag kom hem igen fick jag för mig att jag skulle göra en rabarberpaj. Det blev en sådan med smuldeg och vispad vaniljsås. Kaffe till och det blev en god avslutning på eftermiddagen.

Lite nyheter ikväll, men det blir väl som vanligt en massa tjafs om kungen. Om man nu absolut vill ha en förändring är det väl bara att ta fram de kort man pratar om och lägga upp. Som det nu är är det ju bara en massa reportrar som håller på. Även kort kan ju idag vara fejkade. Ja, det verkar inte finnas mycket att diskutera, trots att det pågår mycket mer väsentligt ute i världen. Låt den stackaren vara ifred.

God natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller HELT med dig om tjafset kring vår kung!!
kram Åsa

Lotta sa...

Vilken god rabarberpaj :) Kanske finns en bit kvar ;)?
Jag håller med dig om nyhetsstofftet :)
Kramar