onsdag 11 maj 2011

Onsdag 11/5

God kväll!

Hade tänkt mig lite trädgårdsarbete, men kom plötsligt på att det var dags för månadens skatteredovisning eftersom den skulle vara inlämnad senast den 12:e. 
Strax före 11.00 kom Tedenrud på besök. Han hade tänkt sig komma i veteranbilen, Mercedes SL. Eftersom han hört att det eventuellt skulle komma regn valde han bruksbilen istället för Caben.

Lunchen tog vi inne i Filipstad och sedan blev det en runda till några affärer. Han vill alltid besöka Bergwalls när han är här. Det har blivit några krukor genom åren. Även Kaj var vi och hälsade på och också en titt i färgaffären. En tur förbi Håkanssons och in på en antikaffär.

Det var en fin eftermiddag och vi tog ut några stolar och bord till verandan där eftermiddagskaffet avslutade visiten.

Nu var dagen så långt gången att jag inte tyckte att det var någon idé att köra igång med utearbete. Istället satte jag mig med min bok som för tillfället är "Den döende detektiven" av Leif GW Persson.

Kvällens TV har varit kvartsfinalmatchen mellan Sverige-Tyskland, med svensk seger med 5-2.

God natt!

Inga kommentarer: