fredag 27 maj 2011

Fredag 27/5

God kväll!

Idag skulle jag vara i Karlstad 13:45. Det gjorde att jag inte behövde ställa klockan och dessutom hann jag med att fixa lite inne. Jag plockade även en bukett liljekonvaljer, som jag gick upp till Anita med. Hon tyckte mycket om dem och plockade alltid en bukett till Mors Dag.

Startade resan till Karlstad. Strax utanför Filipstad kom jag ikapp två timmerbilar och en husbil. Omöjligt att köra om, men då kom det en raksträcka. Släppte loss alla 300 hästarna, vilket härligt mullrande.

Framme vid lasarettet visade det sig att fredag eftermiddag är en bra tidpunkt att komma dit, massor av parkeringsplatser. Var så tidig så jag började med en räksmörgås och kaffe innan jag gick och fick min dos av radioaktiva strålar.

Klockan 14.00 var jag på väg till Karlskoga. Gick in på Kringlan och köpte lite kaffegodis. Väntade utanför posten tills de öppnade och tog med Invests post. Sedan bar det iväg till Västerås.

Nu har vi ätit en god middag och tittat på "Så skall det låta". Troligen har hon kommit in på en deckare och det är bara att ansluta sig.
God natt!

Inga kommentarer: