lördag 21 maj 2011

Lördag 21/5

God kväll!

Jag hade fått ett läckage mellan plastbaljorna i dammen. Eftersom det händer ett par gånger per säsong behöver jag inte leta efter felet längre utan det är bara att täta en skarv med silikon. Fyllde på vatten och nu är det OK igen.

Åkte in till Filipstad och bytte gasolflaska. Den andra är snart slut och det gäller att ha en fylld nu när grillvädret är här. Passade också på att fylla ett par dunkar med bensin till gräsklipparna. Gräset har växt snabbt efter det att det regnade för ett par dagar sedan.

Åkte in till kyrkogården och plockade bort de vissnade påskliljorna. Det fanns en bukett från Siv och Manne i Karlskoga. Jag åkte vidare till "Blomster-Anna". Vi kom överens om att jag skulle ta en växt fram till det är dags att plantera på riktigt. Köpte också tre tomatplantor och två gurkplantor. Det gjorde att jag hade eftermiddagen reserverad för arbete i växthuset.

För övrigt var det en lugn dag. Tedenrud ringde och hörde hur det hade varit på strålbehandlingarna. Prima blev svaret.

Lite TV, sedan är denna dag till ända.

God natt!

Inga kommentarer: