måndag 23 maj 2011

Måndag 23/5

God kväll!

Idag blev det full dag. Upp klockan sju, framme i Karlstad strax före 11.00, efter att så småningom lyckats hitta parkering, in i väntrummet, blev insläppt omgående och kunde lämna behandlingen när jag egentligen skulle komma in. Fick med mig en remiss för blodprov. De skall ha besked om att njurfunktionen är OK. Kunde gått till labbet i Karlstad, men åkte in till Filipstad eftersom jag räknade med att det var köer i Karlstad. I Filipstad var det bara att ringa på klockan och gå in, fem minuter tog det. När jag ändå var där gick jag till receptionen för att beställa tid för blodtrycksmätning. Något som jag skulle ha gjort i våras. Fick träffa en sköterska och trodde att hon skulle ta det omgående. Men nej då. Jag fick en tid i morgon eftermiddag efter att jag varit och strålat mig.

Innan jag åkte till Filipstad passade jag på att besöka Bergvik för att köpa mig lite nytt. Det blev en vattenslang med vinda och en ny vimpel till flaggstången. Dessutom några småsaker till grillen.

När jag kom till Strandkullen ringde jag tandläkaren och beställde tid. Nu gäller det bara att få det att passa med Karlstads tider. Eftersom jag inte fick tid förrän i slutet av juni borde det gå att lösa. Det är mycket med att få ihop det för att hålla kroppen i trim!

Efter att ha hissat vimpeln och gjort iordning slangen på vindan fick det bli dags att ta sig an gräset. Med en liten klippare tog jag ett par små gräsmattor. Den stora maskinen satte jag på laddning. Får se om det finns tid i morgon. Har senare besök i Karlstad då.
Fram mot kvällningen åkte jag till Janne och Monica. Efter att ha tittat på deras alla planteringar och fått kaffe och smörgås återvände jag hem. Lastade bilen med två av Monicas goda brödkakor samt en vinbärstomat och två "Bredbladig Bocktörne" (Gojabär). De små rackarna kan bli ett par meter efter ett par år om man sköter dem.

TV och sedan God Natt!!

Inga kommentarer: