fredag 24 maj 2013

Fredag 24/5

God Kväll!
 
I morse, kvart över sju, när jag skulle hämta tidningen, vad fick jag se då? Jo, min nya arbetskompis hade sjunkit ner med främre hjulet i ett av de hål som jag skulle fylla med jord. Han hade försökt backa tillbaka men slirat så det blev ett djupt spår innan han slog igen. Vi hade under gårdagen ställt honom på parkering, men när arbetstidsschemat körde igång startade han arbetspasset. Jag hade trott att jag skulle hinna göra i ordning eventuella hinder innan jag skulle starta honom. Nu körde jag igång honom igen och vakade över honom innan han gick till vila i laddningsstationen. Vi hade det ganska mysigt när vi gick och pratade med varandra. Han pratade inte så mycket, men han var en bra lyssnare.
 Grabben i arbete.
 Efter en dryg timmes arbete går han till laddningsstationen och efter en timma är det full fart igen. Han har en lång arbetsdag. Han börjar klockan sju på morgonen och avslutar jobbet klockan 23.00.
 Under laddningstiden räfsade jag ihop det ris som skulle kunna ställa till problem och fyllde en del hålor med jord.
 När jag var inne och tog lite lunch ringde det lilla barnbarnet Sofie. Hon tänkte komma ut en stund. Hon hade med sig fikabröd och vi avslutade min lunch med en fika. Det var ett välkommet avbrott från grävandet i min stora rabatt.
När roboten installerades igår sa de att jag kommer att ha en ful gräsmatta under tre dagar innan roboten har hunnit med att täcka allt. Jag tycker att redan efter en knapp arbetsdag har han lyckats ganska bra. Nu kör jag på näst högsta läget. Det blir ändå bättre när jag efter en vecka sänker ett steg eller två.

God Natt!

Inga kommentarer: