söndag 26 maj 2013

Söndag 26/5

God Kväll!
 
Idag lyckades jag gräva färdigt i den stora rabatten. Om möjligt, skulle min nästa investering bli en robot som käkar kvickrot.
 Mors Dag på Strandkullen.
 Jag har stora fält med liljekonvaljer.
 Tyvärr är de någon vecka försenade och blommorna är i minsta laget.
 Anita brukade alltid plocka liljekonvaljer till sin mor på Mors Dag. Idag plockade jag en liten bukett till henne. Det får bli en större när blommorna har kommit längre.
 Plommonblom.
Jag åkte in till ICA och köpte ytterligare en säck solrosfrö. Eftersom domherrarna är flitiga besökare tyckte jag att de kan få en period till.

På hemvägen tittade jag in till Susanne, som var själv hemma. Det blev kaffe och glass innan jag återvände till hemorten.

Senare på kvällen blev det besök av lillebror och Monica. De var på hemväg från stugan.

God Natt!

Inga kommentarer: