måndag 27 maj 2013

Måndag 27/5

God Kväll!
 
Hela dagen har ägnats åt trädgårdsarbete. Det har rensats i rabatter, klippts bort dåliga grenar på buskar och träd, gräsmattorna har krattats fria från tallkottar, kvistar och annat skräp. Fint väder i morgon och då blir alla småmattorna klippta.
 När jag höll på i rosenrabatten hade jag sällskap av en nyckelpiga.

När jag vid 15-tiden tyckte att min arbetskompis hade tagit ovanligt lång rast gick jag för att se om det var något fel på laddningen eller liknande. Jag öppnade luckan och fick ordern: Slå in pinkoden. Gjorde så, och då sa han: Dagens klippning avslutad. Tryck på start och stäng luckan. Tryckte på start och fick beskedet: Nästa klippning tisdag klockan 7.00. Visst är han härlig min lille kompis.

God Natt!




3 kommentarer:

Susanne sa...

Din nya kompis verkar var en riktigt trevlig krabat. En sådan kanske vi alla skulle ha.
Kramiz

S-O Svensson sa...

Ja, han är inte dum. Harry borde skaffa en.

S-O Svensson sa...

Ja, han är inte dum. Harry borde skaffa en.