onsdag 15 maj 2013

Onsdag 15/5


 
God Kväll!
 
Börjar med att gratulera Thomas som fyller 55 idag.
 
Eftersom det var fint torkväder blev det en tvättmaskin med lakan. Sedan fick det bli ett pass i rabatterna. 
 
Jag trodde att jag skulle klara tulpanerna från rådjursbesök i år, men idag var det dags.
  Jag tog lite paus mellan arbetspassen. Från kökstrappan tog jag några bilder som jag inte kan låta bli att skicka med.

Domherrarna är flitiga matbesökare. Idag hade jag också tre ekorrar samtidigt. Tidigare har det varit två.

Under förmiddagen fick jag telefon från Peter Eklind, som var på besök i Spanien. Han hade träffat en tidigare gemensam affärsbekant och fått en impuls till att slå en signal. Jag fick en del nyheter och jag är glad att jag sålde företaget när jag gjorde det med tanke på rådande konjunktur för byggande.

Jag hade fått en fråga om det var möjligt att börja bada i sjön. Det går givetvis om man vill bada kallt. Idag mätte jag temperaturen till 13 grader.

God Natt!

2 kommentarer:

Susanne sa...

Jätte fina fågelbilder. Din nya kamera verkar bra.
Kramiz

S-O Svensson sa...

Bilderna är tagna med ditt objektiv.