lördag 25 maj 2013

Lördag 25/5

God Kväll!
 
Större delen av dagen har ägnats åt trädgårdsarbete. När det var dags för lunch fick jag för mig att jag ville ha en sallad och åkte därför in till Filipstad. Jag parkerade vid Susannes. Hela familjen var på väg till Karlskoga och inlinesmatcher. Jag avstod och gick istället till La Strada och tog en kycklingsallad.
 När jag kommit hem igen kände jag för lite vila och tog ett korsord och satte mig på övervåningen. Fick höra en motorcykel utanför. Det var Thomas som var ute på en tur. Nu blev det en kaffefika och vi satt och beundrade min arbetskompis, som inte bryter sitt arbetsmönster för en kaffepaus.
Tog senare en tur ner till sjön. I närmaste måsboet har det nu blivit tre ägg, som det brukar vara.
Mätte vattentemperaturen i kvällssolen. Fortfarande omöjligt för bad, 16 grader.

God Natt!

Inga kommentarer: