söndag 5 maj 2013

Söndag 5/5

God Kväll!
 
En strålande morgon med molnfri himmel. Gick runt på tomten och tittade på alla blå- och vitsippor som nu börjat komma fram på allvar. Tittade även på andra växter som nu tittar fram. Fyllde på fåglarnas fröautomater, där det äts som aldrig förr.
 
Åkte en sväng till Filipstad och hälsade på hos Susanne och Sten-Åke och fick förmiddagskaffe. När jag kommit hem ringde Susanne och ansåg att jag skulle ha lånat ett av hennes objektiv. När jag senare var på väg till Karlstad för att gratulera Åsa, som fyllt år, samt Markus, som snart gör det, stannade jag till och lånade det mindre hon har. Det kommer säkert några testbilder så småningom. Eftersom Susanne arbetade eftermiddag tyckte jag att Sten-Åke kunde hänga med till Karlstad. Så blev det. Vem säger nej till svärfar?
 Åsa hade förberett med smörgåstårta. Senare blev det även en marängtårta till kaffet.
 Här är vi klara att ta för oss.
Lite senare dök lille Erik upp. Han hade tagit sig en middagslur.

God Natt!

Inga kommentarer: