fredag 3 maj 2013

Fredag 3/5

God Kväll!
 
Idag gick jag upp klockan 6, trots att jag inte behövde. Det var fint väder för riseldning, inte en vindpust. Efter att ha klarat av frukosten, laddat tvätt- och diskmaskinen gick jag därför ner till högen. En tändsticka och sedan var det igång. Nu var det inga problem att få fyr på högen.
Efter 4,5 timmar är det detta som är kvar.

Jag fick nyss ett telefonsamtal från Nordea. Tjugo minuter innan han ringde hade någon tagit ut 11 uttag á 1607:09, i Malaysia på mitt kortnr. Det var antagligen max uttag under ett dygn, annars borde de tagit allt som fanns. Malaysia har jag aldrig besökt och när jag var i Thailand använde jag kortet en eller två gånger och bara i bankomat samt när jag betalade utflykter till Vings guide. Nu är det i alla fall spärrat och jag får ett nytt inom ett par dagar.

Nu väntar jag på att första matchen i hockey-VM för Sverige skall starta om ett par timmar.

God Natt!

Inga kommentarer: