torsdag 9 maj 2013

Torsdag 9/5

God Kväll!
 
Idag har det varit en sådan dag som runnit iväg utan att något vettigt har blivit gjort.
 
När jag satt och åt lunch bläddrade jag mellan TV-kanalerna. Då kom jag till en film som precis skulle börja. En gammal film, som jag såg någon gång mellan 1955-57. Jag brukar sällan titta på gamla svartvita filmer, men jag kunde inte låta bli att se den. Tyckte fortfarande att den var bra. Det var "Vänd dem inte ryggen". Det var den filmen där "Rock around the clock" dök upp för första gången. Därmed började en ny musikepok.
Såg genom köksfönstret när ekorren åt solrosfrön. Det går lika bra som med nötter. Nu har jag slut på alla frön, men jag tror att jag skall skaffa en ny säck i morgon eftersom de fortfarande äter för fullt. Varje dag är tex. domherrarna framme.

Annars har det blivit TV-idrott. Senast Sverige-Kanada, 0-3. De får allt rycka upp sig om det skall bli fortsättning efter kvarten. Där möter de troligen Schweiz eller Kanada.

God Natt!

Inga kommentarer: