tisdag 21 maj 2013

Tisdag 21/5

God Kväll!
 
Idag var vi full gympasal, verkligen trevligt. Det blev ett hårt pass med intervallträning, efter en riktigt bra uppvärmning, med kondition, styrka och mage innan det var dags för stretchning. Carola körde fyra omgångar med fyra moment i varje grupp, enligt 20/10.
 När jag kom hem var det dags för den stora rabatten på framsidan. Jag hade tänkt ta bort alla buskar, men det visade sig väldigt svårt och därför tog jag röjsågen och kapade dem. Det blev ett par rejäla lass som nu ligger på den nya rishögen för eldning till våren. Fortsättningen blir hacka, grep och min lilla rabattjordfräs.

 En del tulpaner har lämnats av rådjuren och blommar. Rosenbuskarna kommer att klippas under de närmaste dagarna.

Sent på eftermiddagen kom det lite regndroppar och då fick det i stället bli omhändertagande av liggande tvätt. Samlade också ihop tidningar och flaskor och åkte och slängde. Besökte även mitt lilla barn i Filipstad och fick lite eftermiddagskaffe.

God Natt!

 

Inga kommentarer: