torsdag 2 maj 2013

Torsdag 2/5

God Kväll!

Full fart på gympan och sedan en tur till Tedenrud. Det var några veckor sedan jag gjorde ett besök hos honom och det blev en hel del att gå igenom.

På Rotary hade vi besök av Helmuth Pohl, chef för Aston Sweden AB, som berättade om företaget som tillverkar skruv. Företaget hette tidigare Fästelement och kommer ursprungligen från Nykroppa, men flyttade till Karlskoga.

När jag tittade ut såg jag vårens första svartvita flugsnappare. Den satt länge på telefontråden, så till slut hämtade jag kameran, men då hade han gett sig iväg. Däremot har jag hittills inte sett någon sädesärla.

Tittade ett tag på Let´s Dance, men fick telefon från Stefan och sedan ringde jag till Susanne. Båda är pratglada så det tog sin tid.

God Natt!

1 kommentar:

Susanne sa...

Hejsan ! Sädesärlor såg jag många i förra veckan när vi gick runt Storbron. Tack för trevligt samtal. Kramiz