tisdag 28 maj 2013

Tisdag 28/5

God Kväll!
 
Efter gympan åkte jag hemåt för att vara hemma vid 10-tiden. Monica och Janne skulle titta in. Monica hade med sig en lista på blommor som inte är så begärliga av rådjuren. Ju fler förslag som dyker upp, desto svårare är det att välja till de uppgrävda rabatterna. Efter kaffe och småprat blev det gräsklippning för mig. När man ser robotens resultat måste jag ju följa med på de andra ytorna.
Resultatet tycker jag är ganska bra. Nu skulle det vara kvar på den nivån.
 
Jag har en hägg som vuxit sig ganska stor vid uthusets gavel. Grenarna närmar sig väggen och jag tog bort ett antal grenar. Rensade även bort döda grenar på en av de stora ekarna. Allt hamnar i min rishög för att eldas till våren. Högen växer för varje dag.

 Fram mot kvällningen, när blåsten avtagit, hängde jag kameran på magen och gick runt och bara njöt.
 Gullviva,
 Kattfot
och Blå Viol.

God Natt!

3 kommentarer:

Janne sa...

Var har du mandelblom? Det är väl med i visan?

S-O Svensson sa...

Tyvärr hittade jag inte den.

S-O Svensson sa...

Tyvärr hittade jag inte den.