lördag 24 april 2010

Lördag 24/4

God kväll!
Upp vid 8-tiden till en klar och solig dag. Frukost med tre tidningar, vilket tog sin tid. Härefter gjorde vi en promenad runt Nykroppa så att min besökare fick se viktiga platser som Hammarvallen, fotbollsplanen, samt parken och andra liknande viktiga platser.
Vi beslöt oss för en senare middag och istället blev det utevistelse i trädgården med kaffefika.
Under kvällen besökte vi en sång-musikkonsert i Kroppa kyrka. Kyrkan var halvfull och det var en trevlig underhållning under drygt en timme. Dessförinnan hade jag sett två perioder i hockeyn. Väl hemma igen såg jag på text-tv:n att HV blev svenska mästare genom att vinna efter förlängning.
När vi kom hem gjorde jag i ordning middagen, som var förberedd sedan tidigare och därefter blev det "Millennium".
Nu är det snart dags för natten och jag önskar er alla en god natt!

Inga kommentarer: