lördag 3 april 2010

Lördag 3/4

God kväll!
Som synes har våren tagit överhand och tränger undan vintern mer och mer.
Jag var ute och hörde ett mullrande på vägen. Mitt för porten dog ljudet och uppför infarten kom Thomas och Laila, som gjorde sin första vårtur. Ett vårtecken vid sidan om koltrastar och bofinkar. Nu väntar vi bara på att få se den första tussilagon. På bilden, deras avfärd.
Jag fick besök av, för mig okända påskkärringar och påskgubbe.
När de fått sitt godis mötte de en påskgubbe från Karlskoga,
Viktor, som kom tillsammans med sin skjutsande mamma.
Resten av eftermiddagen tillbringade jag hos Susanne och Sten-Åke, där jag bjöds på påsksupé, tillsammans med deras barn och Sammys Anna. Det var en trevlig afton trots att Djurgården i förlängningen vann sin match i slutspelet och leder med 2-0 i matcher. Kom hem och fick se slutet av "Körslaget". Kommer att avsluta kvällen med ytterligare tv.
God natt på er och tack för idag!

Inga kommentarer: