söndag 11 april 2010

Söndag 11/4

God kväll!
Äntligen en solig och fin dag i Västerås. Efter frukost och läsning av Svenska Dagbladet var det dags för en promenad i det fina vädret. Det blev en dryg timmes promenad på cykel-gångbanor i de närmaste bostadsområdena. Det var en hel del joggare i farten.
Efter lunch var det dags för mig att återvända till Nykroppa. Eftersom Emelie fyller 22 år idag stannade jag till i Karlskoga och gratulerade henne. Hon hade gjort en chokladtårta så det blev en bit av den plus kaffe innan färden fortsatte.
På vägen hem hörde jag på tredje perioden i kvalserien mellan de sex lagen. Det var spännande eftersom det var flera lag som kunde avgöra till sin fördel och hänga med Södertälje till elitserien. Det hela slutade med att AIK tog sig dit. Rögle åkte ur och Leksand, med alla sina stjärnor, lyckades inte i år heller. Kanske dags att satsa på unga, hungriga och billigare spelare?
Nu har jag läst tidningarna och känner mig uppdaterad. Resten av kvällen blir lite tv.
God natt på er!

Inga kommentarer: