fredag 15 april 2011

Fredag 15/4

God kväll!

Efter den obligatoriska frukosten och tidningsläsningen var det dags att göra en snabbtvätt av bilen. Sedan bar det iväg till Karlskoga för däckbyte. Jag har däcken lagrade hos Däckson. Eftersom det var sista däckbytardagen trodde jag att det var lång kö, men till min häpnad var det bara att åka in.

Tog en sväng till Tedenrud, men där var ingen hemma, så jag åkte till "Leksakslådan" och hittade en present till gårdagens 5-årsfirare. Han skall uppvaktas på söndag.

Eftersom jag var i området gick jag in på Ö&B. Jag hittade inget speciellt idag, men försåg mig ändå med några penslar. Det är ju sådant som behövs under sommarhalvåret. Jag sprang på Bertil Jansson, numera pensionär, men tidigare chef på Chematur. Eftersom det var länge sedan vi sågs blev det lite skvaller från båda häll.

I år har jag inte sett någon stare i trädgården, men i Storfors vid rondellen såg jag en hel flock.

Jag har inte sett någon tussilago på tomten heller, men på väg från Karlstad igår såg jag massvis i ett dike. Det känns härligt när man ser det ena vårtecknet efter det andra.

Som vanligt har det varit TV-tittande i kväll. Jag såg en del av "Så skall det låta", men det börjar bli tjatigt så det fick bli en hel del av matchen mellan Djurgården-Malmö. Det blev 1-0 till Malmö efter ett rungande skott i slutminuten.

Just nu är det Robin, men jag tror att jag är lite för gammal för hennes repertoar. Kanske det kan bli någon deckare istället.

God natt!

Inga kommentarer: