söndag 24 april 2011

Påskdagen 24/4

God kväll!

Varje gång jag har varit borta ett par dagar och kommer hem igen tycker jag att jag bor väldigt bra. Inga grannar på mindre än några hundra meter och jag kan gå ute med en sekatör i fickan och klippa lite här och där efter behov. Ett underbart sätt att leva!

Eftersom det var flaggdag hissade jag flaggan. Kom alldeles nyss på att jag inte halat den. Nu är det mörkt och det får vänta tills i morgon.
 Vid 15-tiden anlände jag till Larsson-Svensson där familjen samlats. Vi bjöds på påskbuffé som avslutades med kaffe och två sorters hemmabakade tårtor. Allt smakade förträffligt.
Sofie gav mig en påsk-vårpresent, som hon gjort i ordning. Hon är allt bra gullig, det lilla livet.

Var hemma strax före sju och har sett Mästarnas mästare och efterföljande program, Brottet och straffet. Jag måste tillstå att jag imponerades väldigt av dagens frågetävling som mästarna råkade ut för.

God natt!

Inga kommentarer: