onsdag 6 april 2011

Onsdag 6/4

God kväll!

Idag fyllde Filipstad 400 år.

Jag lastade bilen med tidningar och flaskor när jag åkte in till stan för att äta lunch. Jag parkerade bilen vid återvinningsstationen när jag lastat ur min last. Det fanns ingen synlig parkeringsplats närmare COOP.
 När jag ätit färdigt var klockan närmare 14.00 och då gick jag till torget eftersom det skulle börja underhållning på den nybyggda scenen. Som synes var det mycket folk. Eftersom man hade bjudit på kaffe med tårtbit till 3000 personer räknade man med att det var så många, då tårtbitarna hade tagit slut. ´

Efter en halvtimmes tittande återvände jag till bilen och åkte till ICA. Jag väntade inte på Kungen och Prinsen. Kungens tal hörde jag istället i radion. Värmlandsradion hade sändning hela dagen från Filipstad.

Vid 12-tiden hade man delat ut biljetter till tillställningen som skulle vara i kyrkan kl. 16.00. De hade haft 550 stycken och de försvann på nolltid. De som inte fick biljetter kunde följa det hela på storskärm på torget.


Mellan Statoil och COOP var varenda tillgänglig parkering upptagen.

Det man funderar över är hur så många kunde närvara. Det var ju inte bara pensionärer.

God natt!

Inga kommentarer: