torsdag 14 april 2011

Torsdag 14/4

God kväll!

Idag har jag telefonledes gratulerat dels Viktor, som fyller 5 år, dels min syster, som är betydligt äldre.

Annars började jag dagen  med att gå upp redan fem. Jag skulle hinna med frukost och tidningsläsning innan jag begav mig till Karlstad för besök på onkologimottagningen. Klockan 9 trädde jag in till Ginman, min tredje överläkare på kort tid. Jag har nu vandrat från vårdcentralen där jag träffat Engström. Därifrån till urologen där jag träffat Kihl och Ahlberg och nu Ginman. Vi hade ett trevligt samtal där han informerade om vad som skulle komma härnäst. Jag fick också veta att när de opererade mig hade de tagit prover på 17 st körtlar varav en hade stänk av spridning. Närmast kommer jag den 27:e att få inmonterat fyra guldkorn i prostatan för att de skall kunna stråla med bättre precision och högre dos. Jag fick också veta att PSA- värdet hade gått ner från 32 till 14. Samtliga läkare är sådana så att man känner sig i goda händer.

Vid 11-tiden var jag hemma igen och efter lite kaffe tillsammans med Gudrun styrde hon kosan mot Västerås.

Under eftermiddagen åkte jag och köpte några krukor med påskliljor. Jag började med att gå till Anita och rensa bort granris och de höstplanterade ljungplantorna och planterade istället påskliljor.

Ikväll har jag haft besök av Elisabeth och tillsammans såg vi Färjestad vinna säkert över Skellefteå och därmed ta hem årets SM-titel, den nionde i ordningen. Vi firade segern med te och smörgås.

God natt mina läsare!

Inga kommentarer: