tisdag 5 april 2011

Tisdag 5/4

God kväll!

Under förmiddagen fick jag telefonsamtal från Privata affärers vinklubb. Jag hade vid något tillfälle svarat på en enkät om mat och vin. De importerar vinpaket, som levereras direkt till kund, med matförslag och historia om vinet. Ett paket innehåller 4x3 flaskor. Jag beställde en kartong på prov. Leveransen kommer strax före påsk. Nu gäller det bara att sätta ihop en lämplig meny.

Idag hade jag minst ett 50-tal småfåglar ute på backen samtidigt. Jag kunde stå i fönstret och titta på dem, men så fort jag höjde kameran flög de iväg. De flesta var bofinkar.

Kvällens TV-program var inget större problem att välja ut. Det blev naturligtvis första finalmatchen i hockey mellan Färjestad-Skellefteå. Färjestad tog kommandot direkt och efter en period hade de 3-0. Sedan slappnade de av, men i tredje ryckte de stundtals upp sig igen och ledde ett tag med 5-2 för att slutligen återigen tro att matchen var klar vilket gjorde att det slutade med 5-4. En spelare som jag tyckte skötte sig bra var Patrik Lundh, som tidigare spelat för Bofors.

God natt!

Inga kommentarer: