lördag 9 april 2011

Lördag 9/4

God kväll!

Efter frukosten vallade jag mina skidor med rött Rodeklister. Det visade sig senare vara ett gott val.
 Solweigs och Karl-Eriks son och sonhustru driver ett företag med hundspann från Tandådalen. Här har ett av dem fångats från vår stugas balkong.
 När Gudrun gick ut på en vandring på vägarna i området gav jag mig iväg på skidorna runt myrflodammen. Efter 500 meter var jag beredd på att vända hemåt igen. P.g.a blåsten var spåren fulla av barr, kvistar och mossa som blåst ner från träden. Ibland hade man en halv skog under skidorna och det högg väldigt och det var nära att man stod på öronen. Trots allt fortsatte jag.
Jag ångrar inte att det blev hela banan på ca en mil för där det var mindre skog var spåren ganska bra. Vädret var också ganska bra, halvklart, men blåsigt.

Efter turen och dusch var det dags för lunch som vi intog nere i byn. Idag blev det gulaschsoppa, som var dagens rätt.

Efter lite inköp av lördagsgodis blev det dags att slå sig ner framför TV:n och se tredje matchen i SM-slutspelet. Efter 4-0 för Färjestad slog de av på takten och i tredje var ställningen 4-3 innan de slutligen fick in femman. Nu är ställningen 2-1 i matcher.

Nu väntar vi närmast på att se en ny serie om familjen Kennedy innan dagen är till ända.

God natt!

Inga kommentarer: