fredag 29 april 2011

Fredag 29/4

God kväll!

När jag tittade ut i morse såg jag en liten varelse vippande på sin lilla stjärt. Årets första sädesärla, ett par dagar för sent mot förra året.

Annars har hela förmiddagen gått åt till städning av hela övervåningen och i stort sett även den nedre. När detta var avklarat blev det en tur till ICA för anskaffande av helgens mat.

Jag hoppade över lunchen  och gjorde istället en tidig middag eftersom jag väntade Västeråsbesök. Hon skulle se bröllopet i England innan hon gav sig iväg. Tog god tid på mig och gjorde en tvårätters.

Under gårdagen såg jag "Debatt" på tv:n. Oldsberg klagade på att man på tre försök hade missat hans cancer. Det kom upp många synpunkter på hur illa patienter behandlades i sjukvården. Jag måste säga att jag har en helt annan uppfattning. Från det jag ville ha ett PSA-prov har det gått i ett och alla har varit väldigt tillmötesgående. Tyvärr hade jag kunnat komma under behandling 6-7 år tidigare om företagsläkaren hade tagit provet, men han tyckte att det var helt onödigt. Dum som man var, var man glad att slippa och stack huvudet i sanden. Idag vet jag att det bara behövs PSA-prov samt fingerprovet för att se om man skall gå vidare. Väldigt enkelt och smärtfritt.

God natt!

1 kommentar:

Lotta sa...

Jag kan förstå strusten kommer fram men jag tror iaf att jag har kommit på andra tankar efter allt som händer,,, förhoppningsvis iaf ;) Många kramar i solen