torsdag 28 april 2011

Torsdag 28/4

God kväll!

Eftersom jag skulle ta det lugnt ett par dagar efter gårdagens lasarettsbesök, hoppade jag över dagens gympa. Trots allt begav jag mig till Karlskoga, så att jag var framme vid posten strax före 10.00 för att kunna vittja Invests postbox. Fortsatte sedan till Tedenrud innan det var dags för Rotary.

Till mötet var Pialill Ring, gift med racerstjärnan Tony Ring, inbjuden för att berätta om det företag som de gemensamt driver. Bl.a. berättade hon om de resor de gjorde till Italien med företagskunder, där de fick prova på att köra Ferrari. Kan tala om att jag har varit erbjuden att få följa med på en sådan av Nordea Privatbanking. Det blev inget den gången eftersom det stämde dåligt med tidpunkten.
 Vilken härlig eftermiddag det var när jag kom hem. Jag fick arbetslust och tömde och rensade dammen samt fyllde på nytt vatten och körde igång fontänen. Nästa steg är att ta ut möbler på verandan och sitta med kaffekoppen och höra porlandet och fågelsången. Våren är allt bra härlig!
 Eftersom jag varje höst röjer allt gammalt gräs på ganska stora ytor får jag uppleva allt större hav av vitsippor.
Det är även andra blommor som trivs när det är röjt. Här ses liljekonvaljerna skjuta fart och till Mors Dag är det bara att plocka buketter, om inte förr.

Ha en fortsatt bra dag och God Natt på er!

1 kommentar:

Janne sa...

Ja det är allt gott när det porlar.
Jag har satt igång mitt vattenfall också.
Janne