söndag 17 april 2011

Söndag 17/4

God kväll!

Under förmiddagen fick jag besök av barnbarnet Sofie, som har sina däck lagrade hos mig. Hon, tillsammans med fadern, kom för att byta till sommardäck.
När jag blev ensam igen monterade jag av plogen på 4-hjulingen. Jag räknar inte med någon mer plogning denna säsongen. Ett arbete som tar tre minuter. Nu är den i alla fall klar för att transportera grenar och annat som skall brännas i min hög.

Under vintern har jag fyra fågelholkar som ramlat ner. Tre av dem rensade jag och spikade upp igen. Den fjärde var i så dåligt skick att jag kasserade den. Jag brukar under våren göra några nya holkar men i år har det inte blivit av.
Under eftermiddagen kom familjen Larsson-Svensson och hämtade mig för att åka till Katrinedahlskrogen i Karlskoga och fira Viktor, som fyllde fem år häromdagen. Maten smakade bäst när han var hos Sten-Åke.

Idag var det dags för "Mästarnas mästare" igen och efter det blev det en brittisk kriminalare.

God Natt!

Inga kommentarer: