måndag 22 augusti 2011

Måndag 22/8

God Kväll!

Under förmiddagen stannade jag inne och rensade bort en massa mail i datorn.

Janne ringde och bjöd in mig på lunch. De har USA- brodern med fru boende hos sig. Vid 13-tiden åkte jag dit.
 Här håller Janne på med att grilla fläskfilén. Carolyn är åskådare.
 Bröderna Svensson före lunchsittningen.
 Ja, så var det dags för lunchen.
 Janne hade bestämt träff med Robert Hellingwerf på Bergsskolan för visning av mineralsamlingen. Det är inte vanligt förekommande att de har visning, men eftersom det var en kvartersgranne ställde han upp. Vi fick en trevlig visning under drygt en timme.
Mycket sten var det!

Eftermiddagen avslutades med kaffe innan jag åkte hem och kontrollerade telefonen, som skulle vara åtgärdad under eftermiddagen.

Under kvällen har jag sett "Maestro", det nya programmet, där sex kända svenskar skall lära sig att dirigera en symfoniorkester. Det verkade intressant och jag tror faktiskt att man kan förstå klassisk musik bättre när man får lite information på detta sätt.

God Natt!

Inga kommentarer: