tisdag 9 augusti 2011

Tisdag 9/8

God Kväll!

Idag har jag besvär med internet och har fått ta en annan maskin och mobilt bredband. P.g.a detta skippar jag de tänkta bilderna.

Klockan 10 anlände Susanne och Sten-Åke, de hade tänkt sig till Örebro och hade frågat om jag ville följa med.

Först blev det ett stopp på Kartro, där båda sönerna hälsades på, därefter hem till Marina, som också skulle följa med.

I Örebro blev det först Bauhaus, där jag träffade en riktigt trevlig anställd, som jag diskuterade byggställning med. Två våningars ställning kunde man komma upp till 5 meter, priset ca 7300.  Man kunde bygga på ytterligare en våning och komma upp i sju meter. Kanske man skall ta det i alla fall. Grabben t.o.m frågade om han kunde bjuda på kaffe, men jag avböjde eftersom jag hade andra personer med. Nu gäller det bara att åka dit med släpkärra för att göra affären.

Nästa stopp blev biltema, där Sten-Åke gjorde lite inköp.

Sedan var det Mariebergs köpcenter, där vi började med ett besök i restaurangen för en buffé.

Damerna gjorde flera affärsbesök, Sten-Åke och jag nöjde oss med Clas Ohlson. Det gjorde att vi fick sitta och vänta en bra stund innan vi kom iväg. Denna gång gick resan till Robertsons Charkuteri. Med hjälp av GPS och frågan efter vägen kom vi till rätt ställe. T.o.m jag köpte lite varmkorv. Det fanns lite av varje och vill man ha ett fint köttstycke är det en lämplig affär.

När vi kom till Nykroppa lastades deras bil full med säckar, innehållande diverse skräp, för vidare transport till Långskogen.

En utflykt som tog hela dagen, men det var det värt!

God Natt!

Inga kommentarer: