torsdag 11 augusti 2011

Torsdag 11/8

God Kväll!

Torsdag och dags för Rotary. Åkte in till Karlskoga för att vara där strax före 10, för att tömma postboxen. Fortsatte sedan till Etab Data för att skaffa ett nytt Norton Antivirus-program. Det gamla går på sista versen.

Åkte förbi hos Marina, som fortfarande har semester. Där var lilldotera färdig för att ge sig iväg på anställningsintervju. Marina skjutsade iväg henne och sedan blev det en kopp kaffe på altanen innan jag fortsatte.

Ola Persson, Nordea, ringde och vi diskuterade det ekonomiska läget. Vi kom in på hockey och när Färjestad kör igång säsongen skall vi träffas för genomgång och match.

Även denna gång hade vi mötet på Pärltuppen. Nästa vecka är det som vanligt på Bofors Hotell igen. Denna gång var vi faktiskt 11 stycken som samlats samt hade vi besök av en utbytesstudent från USA. Det är utbyte i Rotarys regi. Första perioden bor hon hos Olof Frisks familj.

När jag kom hem stod det en bil på gårdsplanan och på väg till sjön möttes jag av Laila och Thomas, som också har kvar av semestern. Nu fick det bli lite eftermiddagskaffe innan de fortsatte sin färd. Vattentemperaturen var 20,3 grader, något varmare än på land.

Idag har det varit fint väder och jag hann med att grundmåla fönstret, som jag skrapade innan regnet kom häromdagen. Fint väder i morgon och det blir klart innan helgen.

Kvällens programpunkt får bli Ernst med sitt sommarhus ute vid Carl-Jan.

God Natt!

Inga kommentarer: