torsdag 25 augusti 2011

Torsdag 25/8

God kväll!

Idag var det dags för Rotarymöte. Dagens program hölls av VD:n för Bofors Test Center, som berättade om olika tester och skjutningar de gör på skjutfältet.
 Före mötet hade jag som vanligt hämtat posten samt tagit en sväng till Tedenrud. Jag möttes i dörren av en arbetssvett före detta bankdirektör. Han hade precis snickrat till skohyllor i en garderob. Förutom kaffe och hembakad kaka fick jag med mig en rejäl plastpåse med äpplen.
Vid tre-tiden åkte jag in till Filipstad och tog med mig USA-besökarna till Marina och Eddie i Karlskoga. Även Sammy, Simon, Lotta och Viktor anslöt där. Dottern Jennifer var också hemma. De två första fick avvika tidigt för träning i Karlskoga HC. Vi övriga blev bjudna på mat och kaffe med äpplekaka, bakad av lilla dottern.

Jag började besöket med att gå ut i trädgården och proppa i mig en massa svarta vinbär. Det känns, kan jag säga.

Det blev ett långt besök innan jag kunde avlämna våra gäster i Filipstad igen.

God Natt!

1 kommentar:

Marina sa...

Tack för att du skjutsade hit dem och för en trevlig kväll. Kram