onsdag 24 augusti 2011

Onsdag 24/8

God Kväll!

Idag gick jag upp redan klockan 6 för att se om det kommit några kräftor i burarna.
 Totalt var det 25 stycken av lite varierande storlek. Jag hade inte så många burar ute och samtliga hade jag lagt runt båthuset. Jag åkte till Filipstad och gjorde matinköp och köpte med dillkronor för att koka kräftorna.

Janne ringde och diskuterade de planerade besöken vi skulle göra med USA-besökarna. Det slutade med att jag blev inbjuden på lunch även idag.
Jag åkte in i god tid, och när Janne höll på med sin gräsmatta, USA-folket gick runt i affärerna, började jag med att länsa en av vinbärsbuskarna. De har mängder av bär och grönsaker. Jag stoppade i mig minst en liter. Till detta lite ärtor och hallon gjorde att jag var ganska mätt innan jag satte mig till bords för att äta kycklinggryta. Den smakade bra och trots allt slank den ner ganska lätt.

Jag blev kvar och vi tittade i fotoalbum från ungdomsåren och återupplevde många trevliga minnen.

Tiden gick, och jag blev sittande till det var dags för kvällsmat. Även den hann jag med innan jag begav mig hem.

God Natt!

Inga kommentarer: