torsdag 18 augusti 2011

Torsdag 18/8

God Kväll!

I går kväll när jag gick till sängs vid 12-tiden tog jag några sidor i en bok, som jag brukar, innan jag slumrar in. Då hörde jag hur det började regna rejält och i morse visade min regnmätare ca 22 mm.

Idag var det torsdag och resa till Karlskoga. Började vid posten strax före 10, fortsatte till Tedenrud, som jag inte besökt på ett bra tag. Där blev det som vanligt snack om det mesta och kaffe. Lotta ringde och önskade skjuts för vilde Viktor till Filipstad och Susanne. Han skulle vara där när Lotta var borta ett par dagar på ridläger.

På Rotary var det en före detta medlem, Ulrika Lundgren, som höll ett intressant föredrag om "Kost och välbefinnande".

Efter mötet åkte jag och hämtade Viktor. Vi hann inte långt förrän han körde ner en bakruta, men då röt Svensson till och det blev inget mer fingrande på några knappar. Lite sur blev han, men det gick snart över.

Efter Filipstad blev det till att byta om och klippa resten av gräsmattorna. När detta var gjort åkte jag ner till Birgit med avlagda kläder, som Susanne plockat ihop under semestern. Det var en hel sopsäck + en kasse. Eftersom det var låst ställde jag dem utanför hennes entrédörr. När jag kom upp på gårdsplanen hörde jag hur hon ropade mitt namn. Hon hade suttit på altanen och klippt mattrasor och såg när jag körde upp mot mitt. Jag skyndade mig ner innan hela Nykroppa skulle fundera på vad som hade hänt. När jag satt där kom det en riktigt rejäl regnskur. Sedan blev det sol och fint igen. När jag återvände gjorde jag något som jag inte gjort på mycket länge, tvättade bilen. Nu skiner den som ny igen.

Det blev en jättefin kväll och hade jag haft tid att ta hand om kräftor i morgon hade jag fiskat det. Det var en typiskt fin kväll för det.

Under kvällen fick Engström, läkaren i Filipstad, kontakt med mig och vi beslutade att vi skulle köra en omgång till med ett nytt försök om ett 10-tal dagar innan Karlstad eventuellt kontaktades.

Trots att man tycker att allt går sin gilla gång händer det ett och annat.

God Natt!

2 kommentarer:

Janne sa...

Det är allt ett riktigt regn hål du bor i. I Filipstad regnade det bara 2 mm, och här skiner solen nästan jämt.
Hälsningar Janne

S-O Svensson sa...

Det brukar vara tvärtom. När jag är i Filipstad regnar det, men ju närmare Nykroppa man kommer desto torrare blir asfalten och på Strandkullen skiner solen.