onsdag 10 augusti 2011

Onsdag 10/8

God Kväll!

När jag gick upp i morse möttes jag av sommarens värsta regndag, tror jag. Det var en lämplig dag till att göra månadens skattedeklaration. Passade också på att stryka upp resterande tvätt. Rensade undan en massa flaskor och burkar och åkte och slängde.

Pratade med kusinen Egon och anmälde mig till kusinträffen, som i år kommer att hållas i Älvkarleby.

Såg i annonsbladet att Louise hade kålpudding på menyn. Nu var det pannbiff med vitkål, istället för lök. Jag vet inte om de trodde att det var kålpudding eller om den var slut, men bra smakade det.

Träffade en av grannarna, Jutendahl, och hade ett samtal om lite av varje.

Tog en sväng förbi Susanne och Sten-Åke och drack eftermiddagskaffe och nybakad sockerkaka.

I kväll blir det vänskapsmatchen i fotboll mellan Ukraina-Sverige.

God Natt!

Inga kommentarer: