torsdag 4 augusti 2011

Torsdag 4/8

God Kväll!

Idag var det dags för höstens första Rotarymöte. Eftersom Bofors Hotell, vår vanliga mötesplats, är stängt för reparation t.o.m nästa vecka, har vi tillfälligt flyttat till Pärltuppen. Som vanligt, vid sådana flyttningar, var det bara ett litet antal medlemmar. Det var inte något planerat föredrag utan vi hade en gemytlig samvaro, vi som var där.

Gudrun stannade kvar på Strandkullen och rensade i rabatterna. När jag kom tillbaka hade hon dragit sig ner till bryggan. Jag kokade lite kaffe och gick ner och vi fikade med lite dopp, som jag hade köpt med mig.
Innan jag gick ner till sjön förberedde jag lite för kvällens mat. När jag såg på Tinas matprogram fnös hon på näsan åt färdig marinad. Jag tänkte att jag får fixa till en egen. Det är ju egentligen enkelt. Det är bara att blanda ihop vad man tror passar. Jag körde med rapsolja, soja, vitlök och en salig blandning av kryddor. Det smakade i alla fall bra, med lite övervikt av vitlök.

Till dessert blev det en glasspinne och som avslutning en vända bland hallonbuskarna.

God Natt!

Inga kommentarer: