tisdag 30 augusti 2011

Tisdag 30/8

God Kväll!

Idag blev det lite röjning. Började med att fylla bilen med tidningar, flaskor och burkar, som jag åkte och slängde. I uthuset hade jag en massa plast- och wellpappemballage, som jag fyllde för en andra tur. Fyllde också en tvättmaskin.

Lunchen fick bli hemma idag, men jag tog ändå en tur till Filipstad och Susanne.
Under eftermiddagen rensade jag infartsvägarna från utväxande buskar. Det är ju onödigt att skrapa bilen om man inte behöver. Rishögen för vårens brasa växer undan för undan.

Strax före 18.00 kom jag på att jag skulle vara på styrelsemöte i Rotary i Karlskoga 18:30. Det blev full fart, något lite för snabbt, men jag var framme innan de hade börjat.

Ikväll såg jag en rapport om väntetider för cancerpatienter, från det de hade fått diagnosen till behandlingen startade. Jag måste erkänna att jag upplevde aldrig någon väntetid. Jag hann ju knappt hem förrän det var dags för nästa besök. Jag tyckte det gick i ett. Antingen är det stora skillnader eller också upplever man det på olika sätt.

Fick ett SMS från Carola, min gympaledare. Hon påminde om att vi startar säsongen på torsdag och frågade hur det var. Troligen åker jag. Katetern är ju inget problem för mig. Kanske större för kompisarna, när det är dags för duschen.

God Natt!

1 kommentar:

Lotta sa...

lovar dina kompisar har överseende med det och är nog bara glada för att du kommer.. men ta det nu lungt hörru ;=) haha