fredag 2 december 2011

Fredag 2/12

God Kväll!

Efter frukosten ägnade jag mig åt lite fredagsstädning.

Jag hade tagit fram ett nytt recept på en kycklinggryta med curry, som jag gjorde i ordning. Smakade bra.

Vid lunchtid anlände Gudrun, men hon nöjde sig med en kopp kaffe när hon kom, så grytan får vi smaka på i morgon.

Strax efter 16.00 kom vi fram till Karlskoga för att gratulera barnbarnet Jennifer, som fyller 19 år idag. Där blev vi bjudna på god lasagne.
Här ses 19-åringen med sina presenter.
Jennifer med sina kusiner Sammy, Sofie och Simon.

Gudrun och jag var ofina nog att lämna kalaset när klockan närmade sig halv sju. Det var dags att ta sig till Nobelhallen för matchen mellan Bofors-Malmö. Det blev en ganska bra match. Efter tre minuter hade Bofors tagit ledningen med 3-0 och Malmö tog time out. De bytte också målvakt strax efter. Det såg aldrig farligt ut och Bofors var de som visade störst vilja och vann med 5-2. (3-1, 1-1, 1-0).

God Natt!

Inga kommentarer: