tisdag 13 december 2011

Tisdag 13/12

God Kväll!

En stillsam hemmadag.
 Ibland längtar man efter något enkelt och som man inte har ätit på länge. Idag fick det bli blodkorv med bacon och hemmagjord lingonsylt. Till detta ett glas mjölk. Mums!
Skam den som ger sig. Första försöket med frukostbröd blev ju inte så lyckat. E¤ftersom lussekatterna blev bra borde det gå att göra frukostbröd också. Jag hade tidigare skaffat jäst så jag körde igång med en halvliter. Resultatet blev godkänt och nu skall jag ta smakbiten med ost och en kopp kaffe framför TV:n.

God Natt!

2 kommentarer:

Susanne sa...

Du gör ju så att man får dåligt samvete. Fast det är ju kul att någon är duktig och bakar matbröd. Ha det gott.Kram

S-O Svensson sa...

Gjorde det för att bevisa för mig själv att jag kunde klara det. Sen kan man ju fråga sig om det är vettigt att göra det när det finns folk som är bättre på det och lever av det. Mjöligt och besvärligt blir det ju också.