lördag 24 december 2011

Fredag 23/12

God Kväll!

Eftersom jag hade lovat Susanne att göra en Janssons till eftermiddagens julträff började jag med det direkt efter frukosten. Fick då se att jag inte hade tänkt på att köpa potatis. De få jag hade räckte inte. Vad gör man? Jo, ringer Birgit, för affären skulle inte öppna förrän om en timme. På så sätt löste det sig.
 Därefter var det dags för en rundtur. Började hos Thomas med förmiddagskaffe. Fortsatte till Filipstad för att hämta den beställda julklappen till Gudrun. Vidare till Kristinehamn.
 Larsson sitter snällt när Samuel håller på med Ipaden.
 Emma höll sig till datorn.
 Hos Knutsson bjöds jag på en god fisklunch. Fiskare Stefan hade egenhändigt fiskat upp den. Här har det blivit dags för kaffet.
 Senare på eftermiddagen var det ett tidigt julfirande med julmat hos Larsson-Svensson.
Eftersom det var paketutdelning dagen före julaftonen fick tomtemor rycka in.

Jag gick inte lottlös under dagen. Efter att ha besökt såväl jägare som fiskare har frysen fyllts upp av diverse läckerheter. Mina småfåglar har också fått mat för större delen av vintern och dessutom har det blivit diverse paket att öppnas under morgondagen.

God Natt!

Inga kommentarer: