torsdag 22 december 2011

Torsdag 22/12

God Kväll!

Sista gympapasset för i år. I brist på kvinnliga deltagare hade Krister fått uppdraget att ordna julklappen till vår instruktör. Dagen till ära hade Thorbjörn anlänt till frukosten. Han har fått en blödning i ett öga och har inte kunnat vara med de senaste veckorna.

Efter frukosten var det dags att lämna tillbaka hyrbilen. De skjutsade mig till bilfirman. Det var en skön känsla att få sätta sig i sin egen bil igen.

Tog vägen via torget och köpte en liten julgrupp, som jag lämnade hos Tedenrud för alla förmiddagsfika före Roraymötena. Dagens möte var inställt eftersom Bofors Hotell slår igen under helgen, med början idag.

Åkte till Fonus och ordnade med kondoleans för Gunnar Frisk, som avled för någon vecka sedan.

Tog vägen förbi största dottern som var i full färd med städning. Sten-Åke var i fullt arbete med att få granen i julgransfoten. Han hade lyckats bra, den stod rakt och fint. Nu kom jag och avbröt dem, men på så vis fick de en kaffepaus.

Jag köper inte några julklappar, men jag skulle ha en till Gudrun. Jag hade fått förslag från Sofie och Susanne att åka till "Hjärtrum" och plocka ihop något där. Jag åkte dit och sa att jag hade hört att hon hade bra idéer och bad henne fixa något. Jag sa att jag kommer in i morgon och hämtar det. En bra lösning, eller hur? Får se vad det kan bli.

Jag köper inte en massa julmat, jag har ätit flera julbord och mer julmat hinner det bli. Jag har dock köpt en liten skinka som var färdigkokt. Det var bara att griljera. Den blev bra och jag ångrar nästan att jag inte tog större än den på 1,5 kg. Förra året hade jag en större, men fick slänga hälften fram i januari, den var bara en massa fett och inte alls bra. Kan det bero på att årets gris var svensk?

God Natt!

Inga kommentarer: