fredag 9 december 2011

Fredag 9/12

God kväll!

I natt hade det snöat så det var ca 10 centimeter och därför tänkte jag ploga undan snön. Monterade plogbladet på 4-Hjulingen, tar ca 10 minuter, och skulle börja plogningen. Då började det snöa ymnigt, väldigt ymnigt. Jag valde då att åka till Filipstad och handla.

När jag kom tillbaka hade det slutat snöa och jag körde igång. Innan jag var klar hade det börjat komma regn istället.

Fram mot kvällen hämtade jag Elisabeth i Filipstad för att åka till matchen Bofors - Sundsvall. Det var ingen av de bättre matcherna, men Bofors vann med 6-2. Det var publikmässigt inte något bra resultat, endast drygt 1200 personer. Antagligen den sämsta siffran denna säsongen. Elisabeth var nära vinsten på halva potten, sex nummer ifrån. Jag såg hur hon stelnade till allt eftersom de läste upp siffrorna.

När jag lämnade av henne blev jag bjuden på te och smörgås. Vi tittade på nyheterna och såg att en buss med innebandyspelare från Karlskoga-Degerfors hade kört av vägen strax norr om Filipstad. Enligt nyheterna var det några svårt skadade.

God Natt!

Inga kommentarer: