tisdag 6 december 2011

Tisdag 6/12

God Kväll!

Idag ägnades förmiddagen åt tvätt och strykning. Dessförinnan hade min syster ringt upp mig för att prata av sig och tala om att det var bra med Alingsåsarna. Hon frågade om jag glömt bort att vår mor skulle fyllt år i november. Eftersom jag brukar nämna alla födelsedagar, men inte hennes, undrade hon. Jag hade just den 23:e glömt att skriva, men någon dag efter kom jag ihåg det, men då tyckte jag att det var lite sent att nämna det. Så, alla barn och barnbarn, den 23:e november skulle vår mor fyllt 95 år.

När Susanne slutade arbetet väntade jag på henne och vi startade resan till Karlstad för att gratulera Erik på hans 1-årsdag, Åsas och Markus yngsta.
Här är det dags för Erik att öppna sina paket. Jag tror att mamman var mer intresserad.

Vi blev bjudna på mat och kaffe med två sorters tårtor. Matreceptet har både Susanne och jag med oss hem, vilket tyder på att vi var mycket nöjda med vad vi blev bjudna på.

God Natt!

Inga kommentarer: