fredag 9 september 2011

Fredag 9/9

God Kväll!

Strax före lunchtid åkte jag in till vårdcentralen för att få min tredje 3-månadsspruta med bromsmedicin.

Eftersom det var fredag och jämn vecka hade Caesar skomakarlåda som dagens rätt. Eftersom jag var i Filipstad passade jag på att gå in och få den samt äppelpaj till efterrätt, 69:- kronor.
 Liljekonvaljens frukter är väl så fina som blommorna.

Det var fint arbetsväder och därför påbörjade jag ett av höstens arbetsuppgifter, röja med röjsågen. Jag gjorde ett lagom första pass, röjde upp runt jordkällaren och iskällaren.
Senare på eftermiddagen fick jag ett SMS, som sa att jag hade ett paket att hämta på Statoil. Det visade sig vara ett lotteripris, en kaffeapparat för kaffe i kapslar. Det blir antagligen dyrt kaffe, men troligen lämpligt när man bara skall ha en kopp espresso eller en kopp på kvällen.

Tog vägen förbi Sten-Åke och lämnade lite tidningar, så att han kan läsa idrottsreportagen från olika reportrar.

God Natt!

Inga kommentarer: