lördag 17 september 2011

Lördag 17/9

God Kväll!

Höstens första minustemperatur infann sig i natt, visserligen knappt, men ändå minus.

Idag tog jag det verkligen lugnt med frukosten och mina tidningar. Tillsammans med frukost-tv:n tog det närmare två timmar. Kollade lite på datan, sedan åkte jag iväg till Filipstad. Körde in till Susanne, men där var bilen borta och det såg dött ut, så jag vände mot ICA istället. Jag hade sett hur fåglarna hade börjat titta efter mat, så jag tänkte fylla matburarna. Jag hann inte dit förrän Susanne ringde. Hon hade sett mig, hon var hemma och Sten-Åke var bara ute med bilen ett kort ärende. Jag vände och därmed fick jag 11-kaffe innan jag tog vägen till affären.

När Susanne arbetade eftermiddagschift åkte Sten-Åke och jag till Karlskoga och såg Bofors premiärmatch för säsongen mot Oskarshamn. Det gick bra och Bofors vann med 4-2. Det är svårt att säga efter en match hur laget blir i år, men det såg i alla fall lovande ut. De verkar att ha fått ihop ett piggt och skridskostarkt lag. Även fysisk verkar de vara på hugget.

God Natt!

Inga kommentarer: