fredag 30 september 2011

Fredag 30/9

God kväll!

Även idag en riktig sommardag. Efter tvätt, blomstervattning och lite dammsugande blev det utearbete med röjsågen. Blir det fortsatt fint väder under helgen tror jag att jag passar på och ta det sista med gräsmattorna och röjningen även om jag brukar försöka låta bli under helgerna, men just nu får vädret styra.

Vid 15-tiden åkte jag in till Filipstad och passade på att titta in till Susanne. Där blev jag sittande med kaffe och nybakad morotskaka tills Sten-Åke kom hem från arbetet. De var bjudna till Sofie på Tacos och även jag blev medbjuden. Jag var ju tvungen att titta på hennes nyinköpta soffa, som hon var mycket stolt över. Hon bjöd även på en god efterrätt. När jag skulle gå, det blev lite brått för jag skulle träffa Lotta i Karlskoga halv sju, skickade hon med en matlåda till i morgon. Hon är allt snäll det lilla barnet, som tänker på sin gamle morfar.

Lotta och jag träffades utanför Nobelhallen för att se matchen Bofors-Örebro. Tyvärr vann Örebro med 3-2, men det kunde lika gärna varit tvärtom för Bofors saknade inte chanser. Publiksiffran var också bra, drygt 4000. Många av dem kom från Örebro. Periodsiffrorna blev 1-1, 1-2, 0-0.

God Natt mina läsare!

Inga kommentarer: