onsdag 7 september 2011

Onsdag 7/9

God Kväll!

En lugn dag, som startade med frukost och tidningar. Eftersom jag har ätit hemma under flera dagar åkte jag i dag in till Filipstad för att se några fler vid matbordet. Eftersom Louise annonserade med kåldolmar valde jag detta. Man kan säga att de smakade inte som morsans.

Under förmiddagen var jag inne på min el-leverantörs hemsida. Jag har haft ett t våårsavtal som går ut 31:e januari. Jag förlängde nu med ett år till ett något lägre pris.

Efter lunchen tittade jag in till Susanne, som skulle ge sig iväg till Turkiet med ett par väninnor för en veckas semester.

Eftersom det var ett ojämnt väder med ömsom sol ömsom regn stannade jag inne och började putsa fönster även på övervåningen. Idag fick det bli i hallen samt badrummet. De var enkla eftersom man kunde stå på taket till verandan och putsa utvändigt. Det blir värre när jag skall ta rumsfönstren utvändigt eftersom det är tre i bredd och man inte kan nå ett av dem utan att använda skaft till skrapan. Bytte samtidigt ut några tätningslister.

Eftersom Karlskoga HC spelade en träningsmatch mot Hallsberg åkte jag in till Karlskoga för att se på den. Både Sammy och Simon spelar i KHC i år, så nu räcker det att åka på en match för att se båda.

Matchen startade med en tyst minut efter den stora flygolyckan i Ryssland, där ett helt hockeylag utplånades. Bland de avlidna fanns den svenske målvakten, Stefan Liv. De var på väg till sin första match för säsongen.

Matchen var ganska snäll och KHC vann till slut med 4-1 (0-0, 2-1, 2-0).

God Natt!

Inga kommentarer: