lördag 3 september 2011

Lördag 3/9

God Kväll!

När vi hade avverkat morgonbestryren åkte vi in till Filipstad och parkerade på´Sten-Åkes och Susannes gård. Det var dags för en tur på Oxhäljamarken. 
 Det var folk överallt. Tyvärr är det svårt att kunna visa hur det ser ut, man skulle egentligen ta kortet från en höjd med utsikt över folkhavet.
Det blev inte så stora köp, men vi fick med oss chokladbullar, lite godis, brända mandlar, munkar, ett par livremmar, ett fönsterputskit och en rulle plastfolie till min avrivningsmaskin.
 Alla som varit på marknaden vet att det står bilar överallt. Här är bilarna parkerade nedanför lasarettet på gräsmattorna vid utfarten mot Kristinehamn.
 När vi anlände till Nykroppa bytte vi om och gav oss ut i skogen. Vi plockade en hink med lingon.
Som bonus hittade vi också kantareller till kvällens smörgåsar. Utöver dessa gick jag ut på tomten och fyllde på med ytterligare några som jag hittade.

Innan det var dags att steka kantarellerna provade jag mitt fönsterputskit. Jag putsade det fönster som jag senast målat. Resultatet blev faktiskt bättre än det tidigare. Inga synliga ränder.

God Natt!

Inga kommentarer: