tisdag 27 september 2011

Tisdag 27/9

God kväll!

Tänk, vad lite som behövs för att man skall vara till freds med livet. T.ex njuta av dagens arbete.
 Körde ett förmiddagspass med röjsågen vid den ena eken. När det var gjort var det dags för elvakaffe.
 Sedan blev det ytterligare ett pass fram till lunchen. Denna gång mot sjösidan. Nu var det dags för ytterligare rester efter helgens besök. Alla recept är ju till fyra personer och när gästen äter som en liten pippifågel blir det över till mig veckan därpå. Efter en timmes lång lunch tog jag ytterligare ett pass tills tanken var tom. Kunde kört även det sista, men lämnade det till i morgon, en halvtimmes jobb.
I stället klippte jag gräset på den största gräsmattan. Jag tyckte att det var bäst att passa på när vi hade så bra väder.

Kvällen tillbringade jag i Karlskoga, där vi hade höstens första möte i Kuggarna.

Inte en tv-titt på hela kvällen.

Här kommer det efterfrågade receptet.

Kräftgratinerad fisk.
500 g fiskfilé, t.ex torsk (jag köpte färsk torskfilé vid fiskbilen).
1 tsk salt
100 g kokta, skalade kräftstjärtar
1-2 msk hackad krondill eller 1 tsk torkad dillfrö + 1 msk hackad dill
1 pkt Kelda tomat- och paprikasås (2,5 dl)
1 dl riven ost
Tillbehör: Pressad potatis

Sätt ugnen på 225 grader. Salta filéerna och vik dem dubbla om de är tunna.
Lägg dem i en smord ugnsäkerform. Strö över kräftstjärtar och krondillen.
Häll över såsen och strö över osten.
Stek fisken i mitten av ugnen ca 20 minuter. Garnera ev med dill.

Skitenkelt!

God Natt!

1 kommentar:

Lotta sa...

Tack för receptet :) såg enkelt o jättegott ut :) ska prova :)
Kram mästerkocken :)