måndag 19 september 2011

Måndag 19/9

God Kväll!

Som vanligt på måndagar var det tidig uppgång eftersom gympan börjar klockan 07.00 i Karlskoga.

När jag kom hem var det regnigt och jag stannade inne och gjorde en del datajobb. Det är snart årsmöte för Jossihuset i Sälen och eftersom det är jag som sköter bokföringen är det dags att börja plocka i verifikationerna och bokföra. I år har vi mötet nere i Skåne.

Jag såg att Louise hade rotmos och fläsklägg som dagens, och eftersom jag inte visste vad jag skulle göra iordning åkte jag in till Filipstad. Dessutom var det ett bra tag sedan jag var inne och åt. Tyvärr, jag kom ganska sent och då var rotmoset slut så det fick bli fisk istället. Fortsatte till Susanne, där även Sofie dök upp och då blev det kaffe. Nu har hela familjen fått för sig att de skall till USA nästa år och då vill de att jag följer med. Jag får kontakta Kalifornien och höra om de har möjlighet att ta emot oss.

När jag kom hem hade vädret blivit riktigt fint och frågan var om jag skulle gå ut och köra röjsågen. Eftersom det var ganska blött valde jag istället att klyva upp en del ved som jag hade liggande. Skulle ha gjort det i våras men det kom så mycket i vägen då. Jag behöver plats eftersom jag skall såga upp en björk som har blåst ner tidigare i sommar.

Fram mot kvällen ringde doktor Engström och sa att han skulle skicka en remiss till urologen i Karlstad eftersom jag fortfarande har min lilla kran. För min del går det bra som det är, men samtidigt blir det skönt att bli av med den. Det är i alla fall bekvämt mot tidigare besvär.

Under kvällen åkte jag upp till Britt med en faktura som kommit till mig och skulle till Kroppa IF. Det blev givetvis kaffe och hembakat innan jag vände hemåt för att se finalen i Maestro.

God Natt!

Inga kommentarer: